loading...
9nine9
سلام

خوش اومديد

لطفا نظر بديد

9nine9 بازدید : 163 شنبه 04 شهریور 1391 نظرات (0)

بخش co-op یا همان بازی به صورت همکاری همواره مورد توجه بازیساز ها بوده است. از دوران طلایی مگا درایو با آثار درخشانی چون Street of Rage و Sunset riders گرفته تا نسل فعلی و عناوین متعددی که در بازار موجود است. با تمام ارزش ها و جذابیت هایی که بازی تک نفره دارد گاهی تجربه کردن برخی عناوین به صورت همکاری خالی از لطف نیست ومی تواند رضایت بخش باشد. در این مقاله ی کوچک قصد داریم گوشه ای از عناوینی که در بخش co-op موفق ظاهر شده اند را بررسی کنیم. البته این بازی ها خیلی زیاد هستند ولی امکان اشاره به تمامی آنها وجود ندارد. از بین این همه آثار به ۶ نمونه ی موفق اشاره میکنیم.

Army of two
هر چند که ارتش دو نفره عنوان خیلی بزرگی محسوب نمیشود واز ایراداتی در عذاب است اما نمیتوان از خوبی های این عنوان در ارائه ی یک co-op سرگرم کننده یادی نکرد. یک شوتر سوم شخص استاندارد که می توان به صورت آنلاین یا آفلاین با دیگری به انجام آن پرداخت. حس همکاری در نبردهای این اثر به خوبی احساس می شود مثلا در شرایطی که یکی از شماها با شلیکهای مکرر و ایجاد سر وصدا توجه دشمنان موجود در منطقه را به خود جلب می کند دیگری می تواند با رفتن به موقعیت مناسب دشمنان را غافل گیر کند . اوج لذت این بازی لحظه هایی است که به صورت صحنه های سینمایی پشت به پشت هم در حال شلیک کردن به دشمنانی هستید که از تمامی اطراف به سمت شما می آیند . به هر حال تجربه ی Army of Two با دوستان به مراتب مهیج تر از انفرادی بازی کردن آن است و اگر به دنبال سرگرمی چند ساعته هستید می توانید بر روی این بازی حساب باز کنید.

Rayman: origins
ریمن جزو عناوین نامدار و با سابقه در سبک بازی های دو بعدی محسوب میشود که سال گذشته هم با موفقیت خود بار دیگر بر سر زبان ها افتاد . در کنار گرافیک فوق العاده دلنشین و گیم پلی نشاط آور آن می توان به روند جذاب co-op آن اشاره کرد که توانست توجه همگان را به خود جلب کند . انجام این بازی تا ۴ نفر هم امکان پذیر است . نکته ی جالب این است که شما به راحتی می توانید این بازی را حتی با افرادی که آشنایی زیادی با گیم ندارند و به نوعی آماتور محسوب میشوند بازی کنید چرا که تا زمانی که هر ۴ کاراکتر نمیرند بازی ادامه دارد در این حالت آن دسته از بازی بازهایی که به اصطلاح سوخته اند کاراکترشان مانند یک بادکنک پر باد (!) به صورت معلق در هوا به حرکت در می آیند واگر بتوان اینها را به کاراکتر های سالم رساند دوباره به حالت اول بر میگردند . هر از گاهی هم که از پیش روی در بازی خسته شدید میتوانید با مشت ولگد شخصیتهای بازی را به جان هم بیاندازید وصحنه های خنده دار و شیرینی را مشاهده کنید!

Gears of war
اثر تحسین شده ی کلیف بلزینسکی وهمکارانش را در استودیوی Epic مگر میشود نشناخت؟! عنوانی که از همان اوایل نسل هفتم تا به امروز همواره بر سر زبانها بوده و زبان گاهی از توصیف زیباییهایش عاجز می شود. در کنار موفقیتهایی که این اثر در تک تک زمینه ها به خصوص گرافیک , گیم پلی و بخش مولتی پلیر کسب کرد یاد نکردن از بخش co-op سرگرم کننده ی این بازی شایسته نیست. بی شک لذتی که از تجربه ی اثر نامبرده به صورت همکاری خواهید برد کمتر از انجام آن به صورت تک نفره نخواهد بود . در دو شماره اول تا سقف ۲ نفر و در شماره ۳ هم تا ۴ نفر امکان تجربه بخش داستانی بازی وجود دارد که می تواند لحظات ماندگاری را در ذهنتان هک کند. لذت بخشتر از همکاری در بخش داستانی مدی به نام Horde است که باید در آن در برابر ۵۰ موج حملات لوکاست ها مقاومت کرد . در صورت دسترسی به Xbox 360 و داشتن دوستان بازیخور به هیچ وجه از انجام آن غافل نشوید.

Left 4 dead
زامبی کشی جزو لذت بخشترین کارهایی است که در بازی‌ها میتوان انجام داد. فرقی نمیکند زامبی ها پرورش یافته ی کدام شرکت باشند. زامبی های کپکام باشند یا زامبی های راک استار همواره این کار مورد رضایت بازیبازها بوده و هست . والو هم در عنوانی سراسر زامبی کشی موفق ظاهر شد وبر تعداد جمعیت زامبی های دنیای گیم افزود . حال که قصد کشتن این مردگان متحرک را داریم بهتر نیست روی کمک دوستمان حساب باز کنیم؟! LfD یک اثریست که تقریبا بر مبنای همکاری ساخته شده و توانسته طرفداران زیادی به دست بیاورد . برای کشتن زامبی های این بازی که در انواع مختلف ظاهر شده اند هم به سلاح گرم دسترسی دارید هم به سلاح های متنوع سرد . همکاری در این بازی لازمه ی پیشروی است . باید در طول مراحل یک دیگر را پوشش داد وشخصی که در گروه از دیگران جدا بیفتد هم برای خود دردسر می سازد هم برای همبازی هایش . شیرین ترین لحظات این بازی وقتی است که در بین سیلی از زامبی ها گیر افتاده اید و می بینید که دوستانتان چوب به دست و قابلمه به دست به کمکتان می آیند وامید را به شما باز می گردانند وشما هم که حمایت آنها را می بینید جان دوباره ای یافته وبهتر مبارزه میکنید!

Splinter cell: conviction
عکس العمل ها نسبت به خط داستانی آخرین شماره ی تولید شده ی اسپلینتر سل متفاوت بود. عده ای بر آن تاختند و فاصله گرفتن آن را از اصالت‌های خود مورد سرزنش و انتقاد قرار دادند و عده‌ای هم به تمجید از آن پرداختند وتغییرات ایجاد شده را مثبت دانستند. اما بخش co-op این اثر تقریبا مورد قبول و تمجید اکثریت منتقدین و بازیبازها قرار گرفت و آن را از بهترین ویژگی های این بازی شمردند. در کنار بخش های متنوعی چون last stand و face-off بخشی هم وجود داشت که حالت داستانی بود که به نوعی پیش درآمد داستان بخش تک نفره محسوب می‌شد. همکاری آن هم از نوع مخفی کاری کمتر پیش می آید آن هم به این صورت موفقیت آمیز. برای موفقیت در تک تک مراحل این بخش باید با یکدیگر کاملا هماهنگ بوده و با پشتیبانی از هم و حرکت در سایه ها به پیشروی پرداخت. اوج همکاری در این بازی لحظه هایی است که یکی از شخصیتها به گروگان گرفته شود و شخصیت دیگر باید در مدت زمان محدودی با کشتن فرد گرونگانگیر دوست خود رانجات دهد.

Portal 2
به قدری بخش co-op پرتال ۲ زیباست که اگر سازنده ها آن را در داخل این شماره نمی گذاشتند وآن را پس از مدتی تحت عنوان Portal 3 عرضه میکردند کمتر کسی به آن اعتراض می‌کرد. معماهای متنوع وچالش برانگیزی که در اکثر مواقع بهتر از معماهای بخش تک نفره ظاهر می شوند؛ باعث می شود از انجام آن ها احساس رضایت داشته باشید و بفهمید می توان حتی بدون ریختن قطره ای خون هم از بازی کردن لذت برد. شیرینی مشارکت در این عنوان مدتها برایتان باقی می ماند. همکاری واقعی را در Portal 2 بهتر از هر عنوان دیگر می‌توان تجربه کرد. برای حل معماهای بازی هماهنگی لازم است و به تنهایی نمیتوان حتی یک معما را با موفقیت پشت سر گذاشت. برای درک زیابیی های این اثر صدها صفحه هم تعریف و تمجید به اندازه ی دقیقه ای بازی کردن تاثیر ندارد. انجام این بخش را به تمامی شما عزیزان پیشنهاد میکنم. این قسمت علاوه بر کنسولها بر روی PC نیز قابل انجام است.

و چند عنوان دیگر:
همانطور که اشاره شد عناوینی که در بخش co-op موفق ظاهر شدند کم نیستند. در کنار ۶ عنوان یاد شده در بالا لازم است یادی هم از چند بازی دیگر بکنیم. Uncharted 3 و Little Big Planet و KillZone 3 سه فرنچایز محبوب PS3 وهمچنین عناوین نام آشنایی چون Borderlands و F.E.A.R. 3 را هم می توان نام برد که بازی کردنشان پیشنهاد می گردد.

 

 

علي كوروشي

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
لطفا

لطفا نظر بديد

درباره ما
سلام محمد جواد هستم 15 ساله از بوشهر ازعدد9خوشم مياد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    دوست دارين تو اين بلاگ چي بذارم ؟؟؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 116
  • کل نظرات : 37
  • افراد آنلاین : 13
  • تعداد اعضا : 28
  • آی پی امروز : 38
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 48
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 48
  • بازدید ماه : 48
  • بازدید سال : 4,939
  • بازدید کلی : 78,414